Медіапланування: як витрачати менше

Використання інструментів медіапланування допомагає ефективно розподіляти бюджет і зменшувати вартість заявок. У цій статті пояснимо як.
Що називають медиапланированием
Медіапланування – вибір інструментів, місця і часу розміщення контенту або рекламних оголошень. В ході процесу створюється медіаплан, який відображає:

цілі і завдання,
канали комунікації,
бюджет і календар,
прогнозований результат.
Медіапланування можна розділити на два типи:

довгострокове
Також називається стратегічним. На цьому етапі формується комунікаційна стратегія: прописуються завдання, аудиторія, концепція просування. Головна мета довгострокового планування – розуміння скільки часу потрібно відвести на просування і який буде потрібно бюджет.

короткострокове
Визначаються конкретні дії по просуванню: типи контенту і точний час розміщення. Детально розписується бюджет на кожен канал комунікації, розробку рекламних кампаній і контенту. План затверджується на тиждень, місяць або квартал. Аналізується і коригується на основі результатів.

Важливо розуміти, що довгострокове і короткострокове планування працюють в зв’язці. Наприклад, не можна визначити загальний бюджет і не продумати, де і як він буде використовуватися.

У чому користь медіапланування
Медіапланування дає можливість:

використовувати тільки рентабельні канали комунікації,
ефективно розподіляти бюджет на рекламні кампанії та контент-маркетинг для бізнесу,
забезпечити взаємодію підрозділів і контролювати виконання завдань,
своєчасно реагувати на зміну умов і вносити корективи.
Ми використовували медіапланування в комплексній роботі над заводом «Каскад» і знизили вартість заявки в 20 разів – з 21000₽ до 1002₽. Таких результатів можна досягти за допомогою чітко поставлених маркетингових завдань, формування плану роботи та бюджету на нього.

Постановка цілей і завдань допомагає прогнозувати результати – грамотно розподіляти ресурси на перспективні канали комунікації та інструменти.

Формування плану роботи допомагає дотримуватися графіка і формату: створювати контент в єдиному стилі і запускати його вчасно. Управляти маркетинговим відділом і його підрозділами.

Планування бюджету допомагає контролювати витрати: знати, яку суму виділити на тиждень, місяць, півроку і як розподілити її між каналами комунікації.

Основні етапи
Щоб приступити до створення медіаплану, потрібно сформувати маркетингову стратегію компанії. Визначте цілі і завдання: досліджуйте внутрішню ситуацію компанії, конкурентів і цільову аудиторію.

Медіапланування – циклічний процес. Ви аналізуєте показники і коригуєте дії з фокусом на кращий результат. Розглянемо етапи:

Підбір каналу. Щоб вибрати канали комунікації потрібно провести дослідження аудиторії і конкурентів. Це допоможе зрозуміти, чим ви корисні, ніж відрізняєтеся від конкурентів і на яку аудиторію орієнтовані.

Тестування каналу. Щоб визначити переваги і недоліки до запуску плану в роботу потрібно протестувати канал, в якому ваша цільова аудиторія найбільш активна. Наприклад, створити і запустити оголошення для контекстної реклами. Тестовий період може зайняти 1-2 місяці.

Постановка KPI. Визначте ключові показники ефективності для кожного каналу, щоб використовувати тільки рентабельні, а також грамотно розподіляти бюджет.

Аналіз результатів. Проаналізуйте виконання цілей і завдань: який відсоток виконаний, що цього допомогло або завадило. Наприклад, в процесі реалізації ви можете зрозуміти, що неправильно вибрали напрямок або аудиторію. Або ваші конкуренти збудували більш сильну стратегію.

Коригування. Медіа-план потрібно вдосконалювати. За підсумками аналізу ви зможете виправити недоліки і перерозподілити бюджет для досягнення кращих результатів. Після коригування потрібно повторити кожен етап для оновленого медіаплану.

Оцінка ефективності
Основне завдання медіаплану – зменшити вартість залучення клієнтів і збільшити прибуток. Оцінити його ефективність можна:

Повернення вкладень в маркетинг – повернення інвестицій (ROMI) для кожного каналу комунікації.
За вартістю переходу на сайт – вартість одного переходу з різних каналів.
За вартістю заявок і продажів – вартість однієї заявки і продажу з різних каналів.
За конверсії заявок і продажів – яку частку із всіх відвідувачів сайту залишає заявку і робить покупку.
За кількістю повторних продажів – скільки клієнтів повертається і з яких каналів.
Аналіз цих показників дає розуміння, на які канали варто перерозподілити бюджет і від яких відмовитися. Допомагає отримувати кращий результат при менших вкладеннях.

Про нас та цей блог

Ми маркетингове агентство повного циклу, надаємо послуги в сфері маркетингу і реклами, дизайну, просування web-проектів, а також виготовлення media-продуктів. Клієнтами агентства є підприємства, що представляють різні сектори ринків B2B і B2C...

Підпишіться на новини!

Більше з нашого блогу

Переглянути всі записи
No Comments
No Comments

Залишити коментар